Första inlägget...


Jag tänkte i denna bloggen skriva ner hur min vardag ter sig och även annat som dyker upp i mitt huvud.
Förmodligen kommer den handla mycket om livet med en diabetessjuk snart-5-åring, som debuterade i sin sjukdom 27/12-11. Men då han har en rätt tokig lillasyster på 3 vårar så hoppas jag att även hennes bravader blir nedskrivna och lästa, för det går liksom inte att undgå henne.
Jag själv är då en tjej som inte riktigt börjat bli gammal än, men jag känner mig ofta lite lillgammal om jag jämför med andra.. Bor på landet i en villa med barnens pappa, som dessutom har en lite större dotter som hälsar på med ojämna mellanrum. Hästar och katter är också inblandade i familjen.
Jag studerar Logistik för tillfället och sådär 1,5 år framöver, men ser just nu fram emot ett "sommarlov" med lite arbete och förhoppningsvis mycket sol och bad.
Ja, och anledningen till att jag startade denna bloggen just ikväll är att jag i en grupp på Facebook blev helt stum av förundran över hur mycket okunskap det finns kring Diabetes typ 1; folk som tror att det går att bli frisk från sjukdomen, att det är "vårt" fel att våra barn drabbas, och att man som diabetiker är dödsdömd utan räddning.
Förhoppningsvis kanske någon läser här ibland och lär sig något nytt om sjukdomen och för förståelse hur det är att leva med den.
Ja, och nu hoppas jag då att jag kommer att hinna/orka/kunna klämma fram lite intressanta och allmänt läsbara inlägg i fortsättningen. Och att jag kommer att tycka det är kul.. =)
Hörs! /L
(såg vid förhandsgranskningen att mina "styckesavstånd" försvinner, så texten blir väldigt kompakt. Jobbigt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0