Planeringsdag

Idag är det planeringsdag på P's förskola, så ungarna är hemma vi har det allmänt trevligt. (än så länge)
-
Började dagen en stund in på förmiddagen med en tur till Apoteket i grannsamhället. Det apoteket som jag vanligtvis åker till klantade sig så senast genom att missa att meddela mig att de inte kunde beställa teststickorna till pumpen, så nu bojkottar jag dem totalt. Hoppas på bättre personal på det nya nu..
-
Ja, och just det, när vi skulle åka skickade jag ut ungarna i förväg att sätta sig i bilen. Två sekunder senare kommer Petter in med munnen full av godis. :-/ En mycket ansvarsfull far hade lämnat den fullt synlig, så det är klart att barnen passar på. I med insulin och hoppas det var lagom mycket.. Försöker vara tydlig med Petter att han alltid säger till när han tjuvar godis. Än så länge är han en ganska ärlig gosse, hoppas att det håller i sig.
-
Till lunch idag åt vi färskpotatis, rökt laxöring och smöööör. Så gott! Och efter lunchen kom grannungarna hit, så nu har jag haft nästan tre timmars "rast". Såå smidigt när barnen är sams och leker som små änglar! Och det är helt underbart att sitta och lyssna på två 3-åringar (en är snart 4) som konverserar över en bok.
-
Hade dock svårt att hålla mig för skratt när snart 6-åringen sa: "jag vet när Gustav Vasa dog." Oj tänkte jag, har han redan lärt sig det?? "På långfredagen." Det är inte lätt att hålla koll på vem som är Gustav Vasa och vem som är Jesus liksom. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0