Irri!


Barnen är kassa i magen, så de är hemma.
Sambon börjar jobbet 15,45 så han är hemma med dem på dagen, så jag jobbar (har praktik) till 15,00, sen åker jag hem och tar över.

Idag kom jag hem, ser att de använt sprutan idag, frågar om pumpen larmat för stopp. Det hade den gjort, kollar pumpen, det var 8.30 i morse. Petter har inte pumpen på sig, den ligger på soffan.
Panikskjutsar sambon till jobbet då han nästan blir sen.
Kommer hem, kollar blodsocker på Petter. 16,1. Hmm... kollar ketoner. 0,2. Petter får i princip aldrig ketoner!
(Han hade fått 1E insulin 2,5 timmar tidigare)

Åhhh, kan den där människan lära sig att byta insulin + infusionsset + nål, så slipper jag stressa med det när jag kommer hem samtidigt som barnen måste duscha (de luktar prutt), vi måste hinna till apoteket (4 mil t.o.r.) för att beställa hjälpmedel, laga mat, ta in sambons hästar och helst hinna andas också.
ÅÅÅH!

Kan tillägga att sambon är diabetiker själv, har sprutor och förmodligen tycker att pumpen är onödig på Petter, det är ju "smidigare" med sprutor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0