Lita aldrig på en nyvaken (och låg) diabetiker!

Oj oj oj vad jag skrattade i morse!
 
Klockan var 6,30 och jag hade precis gått upp för att göra mig iordning att åka till jobbet/praktiken. Plötsligt hörde jag "Lotta, är du vaken!!?" Det var sambon som låg i soffan, han brukar sova där. Han jobbar f.ö. till 01,15, så han brukar sova ganska gott vid 6,30.
 
Nu ville han uttrycka nånting till mig och konversationen gick ungefär såhär:
 
-ÖÖÖhhhhhh, imorgon ska jag tiiiiilll......
- Imorgon fredag eller menar du torsdag??
-Jag ska tiiill......öööhhhh....till... imorgon ska jag till.....
-Allltså menar du fredag eller torsdag? Det är torsdag idag..
-Jag ska till läääää... jag ska till...tiiiiiiill.. läääää..
-Är du låg? Ska du ta blodsocker?
-Nej nej! Jag ska till... lääääk..AH men va fan? Jag ska till lääääk..
-Ska du till läkaren?
-Nej.. öööhh jag ska till..... tiiiiiill....läääk..
-Är du säker på att du inte är låg?
-Ja. Jag ska till lääää.... läääää... läkaren!
-Ska du till läkaren idag, på torsdag?
-Ja.. eller Nej! Jag skaaaaa..... Ah men vad helvete är jag dum i huvudet eller? Jag ska ha fika till jobbet.Det är torsdag och jag ska ha fika till jobbet! 
 
 
*Gapflabb!*
 
Det hela tog säker 2-3 minuter att få fram. En minut senare frågade han om jag kunde ta blodsocker på honom. Det visade 1,4. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0