Magsjukevecka

Nu har det gått en vecka sen Petter blev lös i magen. Han har dock varit ok sen i onsdags, men lilla Mimmas mage  är inte alls bra. Hon äter dåligt, det rinner ur henne och imorse kräktes hon. Förhoppningsvis var det pga för mycket vätska på tom mage. Orka kräksjuka liksom!!!?!
 
Blev positivt överraskad idag när det plingade på telefonen och jag fick mail från skolans specialpedagog. Hon hade i sin tur fått mail av rektorn där Petter börjar till hösten, och vi planerade in det första informationsmötet med alla pedagoger på skolan där jag ska berätta om diabetes. Jag mailade rektorn för två veckor sen ungefär och förklarade hur jag vill att förberedelserna inför skolstarten ska se ut. 
 
Först och främst ska jag ha info-mötet med all personal på skolan. Alla ska veta vad diabetes typ 1 är, hur det behandlas och vad man gör i en akutsituation. Sen tänker jag ha 2-3 tillfällen där hans klasslärare och fritidspersonalen lär sig mer ingående om behandlingen. De ska kunna ta blodsocker, dosera insulin med pumpen, uppskatta doser baserat på underlag från mig och ge insulin med penna. Jag har även kontaktat pumpföretaget så jag kan få tillgång till en lånepump, och förhoppningen är att de som vill ska få vara diabetiker för en dag eller två. Då lär de sig hantera pumpen på ett vant sätt, vilket jag tror är viktigt för att bli trygg i att ge insulin.
 
 
Imorgon vankas det 40-årsfest. En av bästa vännernas sambo fyller, och det ska bli så trevligt att festa till det lite. Barnen är hemma med pappan i tryggt förvar och jag har, trots att vi bor på vischan, bara en kilometers krypavstånd hem. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0