Nyårsafton

Så var 2012 till ända, det var väl skönt?
 
Första dagen på detta året har jag tillbringat förmiddagen med att rensa bort hela julen, och utanför sjunger snön på sista versen. Grannarnas hönor är ute och pickar för första gången på länge, hästarna kan mumsa i sig grönt gräs och vägen utanför är inte det minsta isig längre. 
 
 
Dagen igår var lugn mest. På dagen pysslade jag runt och putsade några fönster och tvättade dammiga gardiner. Barnen skrotade i pyjamas till 15-tiden då jag slängde in oss alla i duschen för att vara rena tills kvällen.
 
Kvällen som tillbringades hos barnens farmor och farfar, tillsammans med min mamma. Det bjöds på traditionsenlig kalkon som var så god, vi kollade på grevinnan och betjänten och skrattade. Barnen hängde mest med farmors surfplatta och vi andra spelade alfapet. Efter ett par kämpiga, trötta timmar innan tolvslaget upplevde barnen sina första nyårsfyrverkerier. Det var "tusentals", "leela, josa och glittjit", "jättefeeent," (det är Matilda som pratar så tokigt) "wooow" och Gott Nytt År. Efter det åkte vi hem och jag och barnen somnade gott tillsammans.
 
Blodsockret var för övrigt ganska mycket hejsan svejsan igår, han var hög på förmiddagen (uppåt 20) och svår att få ner. Innan maten på kvällen låg han dock på 3, men bara för att sticka iväg till 18 efter mat och lite godis. Känns ofta lite hopplöst det där! När vi gick och lade oss var han nere under 10 i alla fall, och i morse vaknade han på 6,8. 
 
 
Ja och nu är vi lediga tills måndag då det vankas läkarbesök och sen drar vardagen igång på tisdag, så fram tills dess ska jag bara njuta. Innan har jag alltid längtat till att komma tillbaka till rutiner och slippa vara hemma och ha tråkigt, men på senare tid gillar jag att inte behöva åka någonstans. Jag nöjer mig gott med att bara vara hemma. Jag tror det beror på att jag har bättre koll på Petters blodsocker när vi är hemma, och jag har kontroll. Orkar liksom inte ta mig för att planera mattider varje gång vi ska åka hemifrån. 
 
 
Hoppas ni andra har fått en skön start på 2013, och om inte så borde det bara bli bättre!
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0